Klachtenregeling
Hieronder treft u onze Klachtenregeling aan.
Maassen Letseldesk kent een interne klachtenregeling ten behoeve van cliënten. Onder een klacht verstaan wij elke redelijkerwijs als zodanig aan te merken, mondeling of schriftelijk gedane uitlating van ongenoegen betreffende de dienstverlening door Maassen Letseldesk, door of namens de cliënt.
De klachtenregeling is van toepassing op de bij Maassen Letseldesk werkzame juristen en op de onder hun verantwoordelijkheid werkzame personen.
De behandeling van klachten die vallen onder de interne klachtenregeling geschiedt zonder dat hiervoor bij cliënt kosten in rekening worden gebracht.
Klachten dienen – mede in het belang van een goede dienstverlening – zo spoedig mogelijk na het ontstaan van de klacht schriftelijk te worden gemeld. De cliënt heeft hierbij de mogelijkheid om de klacht te voorzien van een toelichting. In ieder geval dient een klacht binnen een termijn van 90 dagen nadat het handelen of nalaten dat aan de klacht ten grondslag ligt heeft plaatsgevonden, op de hiervoor beschreven wijze te worden gemeld. Ten aanzien van klachten die na het verloop van 90 dagen na het ontstaan van de grondslag voor de klacht worden ingediend, kunnen geen rechten worden ontleend. De klachttermijn heeft geen directe invloed op enige aansprakelijkstelling van Maassen Letseldesk door een cliënt.
Klachten dienen te worden gericht aan mr. B. Maassen. Laatstgenoemde is als klachtenfunctionaris verantwoordelijk voor de afhandeling van de klacht. Voor het indienen van een klacht gericht aan Maassen Letseldesk kunnen de volgende adresgegevens gebruikt worden: Postadres: Maassen Letseldesk, Postbus 203, 6920 AE te Duiven.
Na ontvangst van de klacht zal de klachtenfunctionaris de beklaagde in de gelegenheid stellen om schriftelijk zijn of haar visie op de klacht naar voren te brengen. De betrokken jurist tracht samen met de cliënt tot een oplossing te komen, al dan niet na raadpleging van de klachtenfunctionaris.
De klachtenfunctionaris zal in principe binnen één maand na ontvangst van de klacht de cliënt en beklaagde schriftelijk op de hoogte brengen van zijn oordeel over de gegrondheid van de klacht en de motivering van dit oordeel. Indien het niet mogelijk blijkt om de klacht binnen één maand na ontvangst te beoordelen, zal de klachtenfunctionaris zowel cliënt als beklaagde hierover berichten met mededeling van de reden die heeft geleid tot afwijking van de termijn. De functionaris zal hierbij opgave doen van de termijn waarbinnen de klacht wel beoordeeld zal worden.
Mocht toepassing van de interne klachtenregeling niet leiden tot oplossing van de klacht dan staat het de cliënt vrij om zijn klacht voor te leggen aan de civiele rechter. De in het kader van de hiervoor bedoelde civiele procedure gemaakte kosten, zijn in dat geval voor rekening van cliënt (behoudens het geval dat Maassen Letseldesk wordt veroordeeld tot betaling van deze [proces]kosten).